ο εργοδοτικό έγκλημα στη Δραπετσώνα καταγγέλλει το Συνδικάτο Εργατ/λων Μετάλλου Ν. Αττικής

Το νέο εργοδοτικό έγκλημα στη Δραπετσώνα χθες στο πλοίο «HIGHSPEED V»καταγγέλλει το Συνδικάτο Εργατ/λων Μετάλλου Ν. Αττικής και Εργαζομένων Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδος.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του τονίζει:
«Ένα ακόμη έγκλημα της εργοδοσίας σε βάρος της εργατικής τάξης έλαβε χώρα χθες 23/3/2015. Ένας ναυτεργάτης απανθρακωμένος είναι ο απολογισμός της μεγάλης πυρκαγιάς που ξέσπασε, στη 1.30 το μεσημέρι, στο πλωριό σαλόνι του ταχύπλοου πλοίου "HIGHSPEED V" της εταιρείας HSW, το οποίο μετασκευάζεται στο μώλο ΔΕΗ της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Κερατσίνι. Το γεγονός αυτό έρχεται να αναδείξει με το χειρότερο τρόπο την άσχημη κατάσταση που ζούμε όλοι οι εργαζόμενοι και που την πληρώνουμε όχι μόνο με την ανεργία, αλλά και με τη ζωή μας.
Τις διαστάσεις του εγκλήματος μπορεί να τις αντιληφθεί κάποιος μόνο αν λάβει υπόψιν του ότι αυτή τη στιγμή στη ναυπηγοεπισκευή δεν δουλεύουν πάνω από 300-350 εργαζόμενοι.
Οι πολιτικές όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα, υπηρετώντας πιστά τη στρατηγική του κεφαλαίου και τις επιδιώξεις του, επιβάλλουν όρους και μέτρα για την ενίσχυση της κερδοφορίας του, υποτάσσοντας τα πάντα στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Σε αυτήν την προσπάθεια, τα μέτρα πρόληψης για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς μεταφράζονται σε κόστος και σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για όποια επιχείρηση δεν τα τηρεί.
Οι εργοδότες από την πλευρά τους, με όχημα όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο που έχει νομοθετηθεί μέχρι σήμερα, με ή χωρίς μνημόνια, αδιαφορώντας παντελώς για τη ζωή των εργαζομένων, προκειμένου να εξασφαλίσουν περισσότερα κέρδη, δεν τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας. Με όπλο την παρατεταμένη ανεργία και το φόβο των εργαζομένων ότι αν μιλήσουν θα χάσουν τη δουλειά τους και θα κάνουν καιρό να ξαναδούν μεροκάματο, μετατρέπουν τους χώρους εργασίας σε σύγχρονα κάτεργα.
Για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται όμως ότι η έλλειψη των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας οδηγεί μαθηματικά σε εγκλήματα σε βάρος της ζωής των εργαζομένων.
Όπως πολύ καλά γνωρίζουν όλοι από το Σεπτέμβριο του 2008 και μέχρι σήμερα η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη μαστίζεται από την ανεργία, αποτέλεσμα της πρωτοφανούς κρίσης, η οποία πλήττει και τη χώρα μας.
Χιλιάδες εργαζόμενοι, μη βρίσκοντας να κάνουν παρά ελάχιστα μεροκάματα το χρόνο, οδηγούνται καθημερινά στην εξαθλίωση.
Το μεγαλύτερο κομμάτι του κλάδου είναι άνεργο, τα προς το ζην πλέον δεν εξασφαλίζονται και οι διακοπές στο ρεύμα και το νερό είναι σύνηθες φαινόμενο.
Παράλληλα στις λίγες δουλειές που μπαίνουν οι εργολάβοι οι οποίοι τις αναλαμβάνουν, εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς της ανέχειας που έχει επιβληθεί στο εργατικό δυναμικό, για να μειώσουν το κόστος καταστρατηγούν με προκλητικό τρόπο, κατά κόρον, τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, μετατρέποντας τους εργασιακούς χώρους σε "ωρολογιακή βόμβα". Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια στιγμή που ανασυρόταν το απανθρακωμένο πτώμα του συνάδελφου ναυτεργάτη από το φλεγόμενο "HIGHSPEED V", στην άλλη άκρη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και συγκεκριμένα στο Ναυπηγείο "ΕΛΘΩΜ", τα μέλη της 5μελούς μεικτής Επιτροπής Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, εντόπισαν στο επισκευαζόμενο πλοίο "ΓΕΩΡΓΙΟΣ Λ" 10 εργάτες που δούλευαν σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας! Επιπρόσθετα, έκαναν χρήση φλόγας χωρίς να έχει γίνει "γκαζ φρι", δηλαδή καθαρισμός από λιμνάζοντα αέρια με άμεσο τον κίνδυνο έκρηξης/πυρκαγιάς.
Σε αυτές τις συνθήκες έρχεται να προστεθεί και η κακή συντήρηση των εργαλείων από τις επιχειρήσεις, αφού λόγω της αναδουλειάς και της ελλιπούς χρήσης τους, το κόστος είναι μεγαλύτερο.
Εμπόδιο στα σχέδια της εργοδοσίας και των πολιτικών της εκπροσώπων είναι μόνο τα ταξικά συνδικάτα που οργανώνουν τον αγώνα για υπεράσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεων των εργαζόμενων στους χώρους δουλειάς. Είναι εμπόδιο κάθε εργαζόμενος που αρνείται να υποτάξει τη ζωή του στη λογική της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Γι' αυτό είμαστε ΣΤΟΧΟΣ τους και θέλουν να μας διαλύσουν.
Καλούμε τους συναδέλφους να συσπειρωθούν γύρω από τα συνδικάτα μας και να δυναμώσουν τον αγώνα μας. Όλοι αυτοί που φωνάζουν να παραδώσουμε τις κατακτήσεις μας και να κάνουμε σκόντο σε ό,τι ζητάμε, αποκαλύπτονται σήμερα, γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις φανερώνεται με το χειρότερο τρόπο το τι μας περιμένει αύριο, αν επικρατήσει η λογική τους.
ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ:
1. ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία σε καθημερινή βάση των δύο μεικτών επιτροπών. Στελέχωση του ΣΕΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ, με τεχνικούς επιθεωρητές (ναυπηγούς - μηχανολόγους), ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία τους και Σαββατοκύριακα, αλλά και τις απογευματινές και βραδινές ώρες.
2. Γεωγραφικά οι δύο μεικτές επιτροπές πρέπει να καλύπτουν το σύνολο των επισκευαζόμενων πλοίων, ανεξάρτητα αν βρίσκονται στα όρια της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
Συγκεκριμένα: Η μεικτή Επιτροπή Κερατσινίου - Δραπετσώνας πρέπει απαραίτητα να καλύπτει το Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά για όλη την περίοδο που το ΥΕΝ εκδίδει άδειες επισκευών στα πλοία (Οκτώβριος - Μάρτιος), τον προλιμένα (ράδα) Πειραιά και τις μαρίνες.
Η μεικτή επιτροπή Περάματος - Σαλαμίνας απαραίτητα θα πρέπει να καλύψει και τα επισκευαζόμενα πλοία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
3. Η λειτουργία των Επιτροπών πέρα του πρωινού ωραρίου είναι απαραίτητη και τις απογευματινές ώρες (βάρδια), καθώς και τα Σαββατοκύριακα, γιατί παρατηρείται αυτές τις ώρες συστηματική παραβίαση των μέτρων ασφαλείας, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος.
4. Να στελεχωθούν οι μικτές Επιτροπές με χημικούς ναυτιλίας, διότι αυτοί που σήμερα υπάρχουν δεν είναι χημικοί ναυτιλίας ή να δημιουργηθεί στα πλαίσια του ΥΕΝ υπηρεσία χημικών ναυτιλίας με αρμοδιότητα επανελέγχου GAS FREE, που να πραγματοποιούν από μόνοι τους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε όλα τα Ναυπηγεία - Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες, αλλά και όταν τους ζητηθεί από τις Μεικτές Επιτροπές, άμεσα να μπορούν να κάνουν επανελέγχους. Γιατί σήμερα δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός επανελέγχου, κατά πόσο το πιστοποιητικό gas free, που έχει εκδοθεί, ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες ενός επισκευαζόμενου πλοίου, είτε έχει να κάνει με βλαβερούς χημικούς παράγοντες από προηγούμενα φορτία, από το ποσοστό των εκρηκτικών αερίων, εύφλεκτα υπολείμματα πετρελαιοειδών χημικών καθαρισμών κλπ.
5. Το ΣΕΠΕ για όλες τις παραβάσεις που διαπιστώνονται για τα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων, αλλά και τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία, θα πρέπει να ενημερώνει την αρμόδια Διεύθυνση Βιομηχανίας της Περιφέρειας, ώστε να λαμβάνονται κυρώσεις για τις επιχειρήσεις που συστηματικά παραβιάζουν τα μέτρα ασφαλείας.
6. Οι μηνύσεις που συντάσσονται από τους επιθεωρητές του ΣΕΠΕ, μετά την περιγραφή της παράβασης, θα πρέπει ως μάρτυρες να αναφέρουν όλα τα μέλη των επιτροπών, με την ιδιότητα του καθενός ξεχωριστά, καθώς επίσης να αναφέρονται και οι ίδιοι ως πρόεδροι της επιτροπής και τεχνικοί επιθεωρητές, γιατί παρατηρείται σε μία σειρά δικαστήρια που παρευρισκόμαστε να υπάρχουν μόνο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και του ΥΕΝ, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να μην ξέρουμε για ποια υπόθεση πρόκειται και οι κατηγορούμενοι να πέφτουν στα μαλακά.
7. Τα μέλη των επιτροπών τις ημέρες που παρίστανται στα Δικαστήρια ως μάρτυρες θα πρέπει να τους καταβάλλεται η ανάλογη αποζημίωση, όπως και τις ημέρες των ελέγχων.
8. Να σταματήσει το "πλαφόν" των πέντε ελέγχων το μήνα στις αποζημιώσεις των μελών (εκπρόσωποι εργαζομένων και ναυπηγοί ΤΕΕ), ώστε να διασφαλιστεί και η καθημερινή παρουσία των εκπροσώπων του ΤΕΕ στις Επιτροπές.
9. Σε όλα τα πλοία που εκδίδονται άδειες με χρήση φλόγας, υποχρεωτικά θα πρέπει να υπάρχουν φύλακες πυρκαγιάς, αναλογικά με τον αριθμό των εργαζομένων, με αποκλειστική αρμοδιότητα την πυρασφάλεια.
10. ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Οι τεχνικοί Ασφαλείας να παρευρίσκονται στα επισκευαζόμενα πλοία όλες τις ώρες κατά τις οποίες εκτελούνται εκτεταμένες εργασίες, με αυξημένες αρμοδιότητες και με συγκεκριμένες ευθύνες.
Επίσης όπου εκτελούνται εργασίες με πάνω από 100 εργαζόμενους, στο ίδιο πλοίο, αλλά και πέρα του ωραρίου εργασίας (βάρδια), να ορίζεται και δεύτερος τεχνικός Ασφαλείας και να μην μπορεί να οριστεί σε δεύτερο πλοίο όταν ξεπεράσουν τους 100 οι εργαζόμενοι, ειδικά όταν υπάρχουν εργασίες με χρήση φλόγας και βαφές σε κλειστούς χώρους.
11. Σε καμία περίπτωση στο ίδιο Ναυπηγείο ή στο ίδιο επισκευαζόμενο πλοίο, ο χημικός ναυτιλίας δεν θα πρέπει να κάνει ταυτόχρονα και τον τεχνικό Ασφαλείας, όπως συχνά σήμερα συμβαίνει, εκμεταλλευόμενοι κάποιοι την ασάφεια του νόμου.
12. Να δημιουργηθεί Μητρώο Τεχνικών Ασφαλείας και ο διορισμός τους να γίνεται με λίστα από το Λιμεναρχείο για κάθε πλοίο ξεχωριστά και η αμοιβή τους να καταβάλλεται με παράβολο με την έκδοση των αδειών εργασίας.
13. ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
Για τις εργασίες κοπής και συγκόλλησης αλουμινίου άμεσα θα πρέπει να παρθούν επιπλέον μέτρα προστασίας των εργαζομένων, γιατί τα γενικά που ισχύουν για τα υπόλοιπα μέταλλα δεν επαρκούν. Οι βλαβερές και επικίνδυνες συνθήκες που δημιουργούνται, έχουν σαν αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια, που το αλουμίνιο χρησιμοποιείται εκτεταμένα στην κατασκευή των πλοίων, να έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συνάδελφοι, κυρίως ηλεκτροσυγκολλητές και ελασματουργοί που εργάζονταν για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε εργασίες με αλουμίνιο.
14. ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Σε όλα τα Ναυπηγεία θα πρέπει να υπάρχει αυστηρός έλεγχος στις πύλες και με ευθύνη των ίδιων θα πρέπει να απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα συνεργεία που δεν έχουν άδεια και θέλουν να εργαστούν στο χώρο τους. Όταν διαπιστώνεται από τους ελέγχους ότι στο χώρο τους εργάζονται συνεργεία χωρίς άδεια εργασιών ή απασχολούν ανασφάλιστους εργαζόμενους πάνω στα πλοία, θα πρέπει να υπάρχουν κυρώσεις και για τον παρέχοντα το χώρο.
Αντίγραφο των αδειών εργασίας και των καταστάσεων προσωπικού όλων των συνεργείων που απασχολούνται στο χώρο των ναυπηγείων, θα πρέπει να υπάρχει σε συγκεκριμένο χώρο σε όλες τις εισόδους των ναυπηγείων».
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget