Ψήφισμα της Α' Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού

Σε ψήφισμα της Α' Τακτικής Γενικής Συνέλευσης τηςΠανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) τη Δευτέρα 23 Μάρτη, αναφέρεται:
«Τα προηγούμενα χρόνια -κι όχι μόνο της οικονομικής κρίσης- το σύνολο των Ναυτεργατών και ιδιαίτερα των ειδικοτήτων των Μαγείρων, Θαλαμηπόλων, Τροφοδοσίας, Λογιστών, δέχτηκαν επίθεση γενικευμένη από την εργοδοσία, που ανοιχτά απαιτούσε, το διαχωρισμό τους σε σχέση με τις ειδικότητες Μηχανοστασίου - Γέφυρας, την πλήρη κατάργηση των δικαιωμάτων τους που προκύπτουν από τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, με τελικό στόχο, να μετατραπούν σε χαμηλόμισθους, "ανταγωνιστικούς" "ευέλικτους" κ.λπ.
Η απαίτηση αυτή υιοθετήθηκε από το σύνολο των Εφοπλιστικών Ενώσεων και τέθηκε με επιμονή, είτε ως προϋπόθεση για την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων των υπολοίπων είτε ως λύση για τη βιωσιμότητα των εταιρειών των επιβατηγών πλοίων.
Αντλώντας εμπειρία και διδάγματα από την Ποντοπόρο ναυτιλία, ανατρέχοντας στο παρελθόν, διαπιστώνουμε το μέγεθος της κοροϊδίας, που περιέχει το πάντα διαχρονικό επιχείρημα του ανταγωνισμού, που δεν "επιτρέπει" στη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου την απασχόληση Ελλήνων με δικαιώματα.
Η διακίνηση πληρωμάτων μεταξύ ατζέντηδων και ναυτιλιακών εταιρειών ανά το κόσμο είναι ο "επίσημος και αποδεκτός τρόπος" για τη μεγάλη μας Ναυτιλία, αποσπώντας εκατομμύρια δολάρια από την ανάγκη και την αγωνία αλλοδαπών (και όχι μόνο) να εργαστούν, επικαλούμενοι τους νόμους της ελεύθερης αγοράς και την ιδιαιτερότητα της ναυτιλίας ως μια δραστηριότητα εκτός εθνικών ορίων. Το "Ευαγγέλιό" τους αναγιγνώσκεται ως εξής: "Δικά μου είναι τα πλοία - παίρνω όποιον θέλω - πληρώνω όσο θέλω - εκλέγω όποιον θέλω για να νομοθετεί όπως θέλω".
Οι κυβερνήσεις διευκόλυναν αυτές τις πρακτικές και όχι μόνο διεύρυναν προκλητικά τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, αλλά θεωρούσαν υποχρέωσή τους κάθε φορά που αναλάμβαναν την εξουσία να αλλάξουν το θεσμικό πλαίσιο εις βάρος των Ναυτεργατών (εγκριτικές πράξεις - άρση του cabotage - N.4150 - υπουργικές αποφάσεις κ.λπ.) συνεπικουρούμενοι από τους γνωστούς "ειδικούς" ΜΜΕ, επιμελητήρια, ΣΕΤΕ, γνωστούς Εμποροαυθεντίες και άλλους, με κοινό τους χαρακτηριστικό την αλλεργία στην πρόταση "εργαζόμενος με δικαιώματα". Και πάντα η λύση που προτείνουν, πλεγμένη στο γαϊτανάκι της λιτότητας, των μειώσεων του μισθού, της ληστείας των συντάξεων κι ας πέφτει η κατανάλωση κι ας κλείνουν τα μαγαζιά κι ας μεγαλώνουν τα ελλείμματα.
Συνάδελφοι, παρά την αλλαγή της κυβέρνησης τα προβλήματα παραμένουν και οξύνονται.
Δεν νομιμοποιούνται στη συνείδησή μας - δεν υπάρχει χρόνος αναμονής.
Αγωνιζόμαστε για να:
  • Υπογραφούν άμεσα Συλλογικές Συμβάσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
  • Λύση στο πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας στην Ακτοπλοΐα.
  • Μέτρα για τα θύματα της ανταγωνιστικότητας, τους άνεργους συναδέλφους μας.
  • Επάνδρωση των πλοίων της Ποντοπόρου Ναυτιλίας με Έλληνες ναυτεργάτες με δικαιώματα.
  • Κατάργηση των επικίνδυνων για τα πληρώματα και τους επιβάτες υπουργικών αποφάσεων.
  • Να σταματήσουν οι διώξεις των Ναυτεργατών και των εκπροσώπων τους.
  • Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και κατάρτιση.
  • Δεν υπάρχουν πλοία φαντάσματα. Τα κινούσαν και θα τα κινούν πάντα εργαζόμενοι και τους ανήκει το σύνολο του ναυτιλιακού έργου.
Ο εργαζόμενος είναι η κινητήρια δύναμη στη ναυτιλία και στην κοινωνία».
902.gr

Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget