Φινλανδία: Προσαρμογή των σχολείων στην παροχή σκόρπιων δεξιοτήτων

Αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την εκμάθηση των δεξιοτήτων εκείνων που χρειάζεται ένας εργαζόμενος χωρίς μόνιμη σχέση εργασίας, που αλλάζει δουλειές σαν τα πουκάμισα, που μπορεί να μετακινείται από τη μια χώρα στην άλλη στο πλαίσιο της ΕΕ, που είναι χειριστής της σύγχρονης τεχνολογίας χωρίς να χρειάζεται να καταλαβαίνει τις λειτουργίες της κ.λπ. Αυτό είναι το «νέο» μοντέλο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προωθείται στην Φινλανδία.
Φυσικά, η Φινλανδία δεν αποτελεί κάποια εξαίρεση. Αντίστοιχα προγράμματα εφαρμόζονται με βάση τις απαιτήσεις των μονοπωλίων και της ΕΕ, για προσαρμογή της εκπαίδευσης στην παροχή σκόρπιων δεξιοτήτων, όπως και στη χώρα μας π.χ. μέσα από τη «διαθεματικότητα». 
Συγκεκριμένα, το όλο σκεπτικό δομής του εκπαιδευτικού συστήματος της Φινλανδίας μετακινείται από τη «διδασκαλία αντικειμένων» στη «διδασκαλία θεμάτων», δηλαδή τα παραδοσιακά μαθήματα – γνωστικά αντικείμενα (όπως είναι για παράδειγμα τα Μαθηματικά, η Ιστορία, η Γεωγραφία, οι ξένες γλώσσες κλπ.) παραμερίζονται ως τέτοια, και στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία διαθεματικών (cross-subject).
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του βρετανικού «Independent» τα μαθήματα ειδικού αντικειμένου - μια ώρα ιστορία το πρωί, μια ώρα γεωγραφία το απόγευμα - αποτελούν παρελθόν για τος 16άρηδες στα σχολεία του Ελσίνκι. Έχουν αντικατασταθεί από αυτό που οι Φινλανδοί ονομάζουν «διδασκαλία φαινομένου» - ή διδασκαλία θέματος. Για παράδειγμα ένας έφηβος μπορεί να επιλέξει ένα μάθημα «υπηρεσίες καφετέριας», το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία αριθμητικής, ξένων γλωσσών (για να μπορεί να εξυπηρετήσει ξένους πελάτες), δεξιότητες στη γραφή και την επικοινωνία. 
Ακόμα, οι πιο προχωρημένοι μαθητές θα διδάσκονται το «φαινόμενο» Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο ενός μαθήματος που θα περιλαμβάνει γνώσεις ευρωπαϊκής Ιστορίας, γνώσεις Γεωγραφίας, γνώσεις ξένων γλωσσών αλλά και οικονομικών.
Σχολεία στο Ελσίνκι έχουν ήδη εισαγάγει δοκιμαστικά στο πρόγραμμά τους τη διδασκαλία διαθεματικών «φαινομένων» στα οποία αφιερώνουν ορισμένες χρονικές περιόδους μία ή δύο φορές σε κάθε σχολικό έτος με απώτερο στόχο όλα τα σχ
ολεία της Φινλανδίας να έχουν ενσωματώσει το νέο πρόγραμμα μέχρι το 2020.
Η προπαγάνδα των ιθυνόντων αναφέρει ότι αυτού του είδους η εκπαίδευση προσφέρει συνδυαστικές γνώσεις ενώ συνδέεται πιο άμεσα με την καθημερινότητα των παιδιών. Επίσης, αναφέρεται ότι θα επιφέρει αλλαγές στον τρόπο διάρθρωσης της αίθουσας διδασκαλίας, με τη δημιουργία ολιγάριθμων τμημάτων με μαθητές που δεν θα κάθονται πια σε θρανία αλλά μπροστά στον δάσκαλο – καθηγητή που θα αλληλεπιδρούν μαζί του και μεταξύ τους, με στόχο την επίλυση ενός προβλήματος ή τη λύση ενός γρίφου. 
Ο στόχος προφανής: Η πλήρης υποταγή της εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου, της ΕΕ των πολυεθνικών, η προετοιμασία της αυριανής γενιάς εργαζομένων, των νέων ανθρώπων, σε φθηνό, ευέλικτο, αμόρφωτο αλλά με πληθώρα «δεξιοτήτων» εργατικό δυναμικό. 
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget