ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ» Επιταχύνεται η αντιλαϊκή πολιτική με «φιλολαϊκό αμπαλάζ»

Ενα ακόμα πολυνομοσχέδιο, με το οποίο η κυβέρνηση παρεμβαίνει σε κρίσιμα ζητήματα, όπως είναι η αποτελεσματικότερη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, η διάρθρωση της Τοπικής Διοίκησης, το Προσφυγικό και άλλα, κατατέθηκε στη Βουλή το πρωί της Τρίτης. Το νομοσχέδιο περιέχει, ακόμα, διατάξεις που η κυβέρνηση εντάσσει στο λεγόμενο «παράλληλο πρόγραμμα», με το οποίο επιδιώκει τάχα την ανακούφιση του λαού από τα βάρβαρα μέτρα που προωθούνται με τα μνημόνια.
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μέτρα ράβε από τη μια και ξήλωνε από την άλλη, μπαλώματα και ασπιρίνες, πολλά απ' τα οποία αποτελούν επανάληψη παλιότερων μέτρων για τη διαχείριση της ακραίας φτώχειας.
Με προφανή στόχο να κρύψει το αντιλαϊκό περιεχόμενο της συνολικής της πολιτικής και την ανάσχεση αγωνιστικών διαθέσεων, η κυβέρνηση ενσωματώνει αποσπασματικά και ορισμένα από τα αιτήματα που προέβαλε κατά καιρούς το κίνημα. Ο «Ριζοσπάστης» παρουσιάζει σήμερα μια πρώτη εικόνα των βασικών μέτρων που περιέχονται στο πολυνομοσχέδιο, με τον τίτλο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
Αναθεώρηση του «Καλλικράτη»
  • Με το νομοσχέδιο δρομολογείται η αναθεώρηση του «Καλλικράτη», ώστε οι δήμοι να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα στις συνθήκες αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας και δραστικού περιορισμού των δαπανών τους. Ετσι, προβλέπεται η σύσταση «Επιτροπής για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», η οποία θα αναλάβει τη συμμόρφωση ουσιαστικά του πλαισίου λειτουργίας των δήμων στην ήδη διαμορφωμένη πραγματικότητα που στρέφει την Τοπική Διοίκηση σε ιδιωτικοποιήσεις, συμπράξεις με το ιδιωτικό κεφάλαιο, εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και άλλες προσοδοφόρες για το κεφάλαιο και δυσμενείς για τα λαϊκά στρώματα πολιτικές. Η Επιτροπή θα πρέπει να καταθέσει την πρότασή της εντός πέντε μηνών από τη συγκρότησή της.
  • Από την απαγόρευση των προσλήψεων στους δήμους εξαιρούνται μόνο εκείνες που αφορούν ανταποδοτικού χαρακτήρα υπηρεσίες (αυτές δηλαδή που πληρώνονται από τους χρήστες), επιβεβαιώνοντας την πρόθεση της κυβέρνηση για συνέχιση της υποβάθμισης των δημοτικών υπηρεσιών και λειτουργίας τους μέσα από φοροεπιδρομή.
  • Με άλλες διατάξεις που αφορούν την Τοπική Διοίκηση: Δίνεται η δυνατότητα στα αρμόδια όργανα των δήμων να παραιτούνται από τα ένδικα μέσα κατά πρωτόδικων δικαστικών αποφάσεων που διατάσσουν την παραμονή ή την επάνοδο των εργαζομένων στις θέσεις τους. Αποκαθίσταται τοωράριο εργασίας των βρεφονηπιοκόμων και συναφών κλάδων. Δίνεται η δυνατότητα στο πλαίσιο της κινητικότητας να επιστρέψουν οι δημοτικοί αστυνομικοί από τα σωφρονιστικά καταστήματα στις θέσεις που είχαν.
Οι ΜΚΟ «αφεντικά» στα Κέντρα Προσφύγων
  • Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του Προσφυγικού, η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αναθέτει σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ακόμα και σε ΝΠ Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα τη λειτουργία του Κέντρου Προσφύγων στο Λαύριο αλλά και όσων άλλων δημιουργηθούν. Ορίζει, μάλιστα, ότι αυτά τα ΝΠΙΔ θα αναλάβουν με ίδιο προσωπικό τη λειτουργία των κέντρων. Ετσι, ζητήματα ύψιστης σημασίας για την προστασία της υγείας προσφύγων και μεταναστών, της διασφάλισης όρων υγιεινής κατά τη διαμονή τους και την προστασία της δημόσιας υγείας συνολικότερα τα αποθέτει η κυβέρνηση στις διάφορες «μη κερδοσκοπικού» χαρακτήρα οργανώσεις. Στην ουσία, η κυβέρνηση παίρνει μέτρα ιδιωτικοποίησης αντί για ενίσχυση - στελέχωση - εξοπλισμό ΚΥ και νοσοκομείων στις πύλες εισόδου, κινητές μονάδες, πλήρη κάλυψη υγειονομικών αναγκών, διασφάλιση όρων υγιεινής διαμονής και ελέγχου των όρων αυτών από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό.
Διαχείριση της ακραίας φτώχειας
  • Με το νομοσχέδιο διατηρούνται, χωρίς να επεκτείνονται, τα χρονικά όρια, οι παροχές ή οι δικαιούχοι για τα μέτρα διαχείρισης της ακραίας φτώχειας, όπως η επιδότηση του ενοικίου, η επανασύνδεση και η παροχή δωρεάν ρεύματος μέχρις ενός ύψους στην κατανάλωση και η παροχή επιδόματος σίτισης. Αντίστοιχα, επαναλαμβάνονται μέτρα όπως η δυνατότητα των δήμων να μειώνουν ή να απαλλάσσουν από τα δημοτικά τέλη μόνο όσους διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και όχι σε άλλες περιπτώσεις φτωχών λαϊκών νοικοκυριών ή σε ΑμεΑ, πολύτεκνους κ.τ.λ.
  • Προωθείται η συλλογή και καταγραφή από την ΗΔΙΚΑ των στοιχείων για όλα τα κοινωνικά επιδόματα προνοιακού χαρακτήρα που χορηγούν κρατικοί φορείς, καθώς και όλα τα αναγκαία στοιχεία πιστοποίησης. Αν και δεν αναφέρεται στο νομοσχέδιο, η καταγραφή αυτή είναι το αναγκαίο στάδιο πριν την ενσωμάτωση όλων των προνοιακών επιδομάτων σε ένα, που θα είναι το «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα» και θα περιλαμβάνει εισοδηματική ενίσχυση στα στατιστικά όρια της φτώχειας. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση σκοπεύει να περικόψει επιδόματα που σήμερα διαφοροποιούν τα φτωχά από τα πολύ φτωχά λαϊκά νοικοκυριά, εξισώνοντας τους πάντες προς τα κάτω.
  • Θεσπίζεται σε επίπεδο δήμου το «Κέντρο Κοινότητας», το οποίο θα παίζει ρόλο «τοπικού σημείου αναφοράς για την υποδοχή, εξυπηρέτηση, διασύνδεση των πολιτών με όλα τα κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες κοινωνικής αλληλεγγύης που υλοποιούνται στην περιοχή λειτουργίας του "κέντρου κοινότητας"». Ουσιαστικά, η κυβέρνηση με αυτά τα κέντρα προωθεί με πιο οργανωμένο τρόπο ορισμένες παροχές για τους εξαθλιωμένους μέσα από τα παντός είδους ληξιπρόθεσμα ευρωπαϊκά προγράμματα που διαχειρίζονται την ακραία φτώχεια, ενώ φαίνεται ότι θεσμοθετεί τα «κοινωνικά» ιατρεία, φαρμακεία, παντοπωλεία κ.λπ.
  • Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα της «κοινωφελούς εργασίας», η κυβέρνηση ενσωματώνει στο νομοσχέδιο μέρος των αιτημάτων που πρόβαλλαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι, μέσα από τα ταξικά συνδικάτα και τις Επιτροπές Αγώνα στους δήμους, κυρίως αυτά που αφορούν στην παροχή αδειών, ένταξη των ΑμεΑ στα προγράμματα, καθώς και ορισμένα μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας στην εργασία. Σε κάθε περίπτωση, τα «πεντάμηνα» παραμένουν βασικός πυλώνας στο κυβερνητικό πρόγραμμα για την ανακύκλωση της ανεργίας.
«Πυροτεχνήματα» στην Υγεία
  • Προβλέπεται ιατροφαρμακευτική κάλυψη και περίθαλψη στις δημόσιες υπηρεσίες των ανασφάλιστων Ελλήνων, ομογενών και μεταναστών με νομιμοποιητικά έγγραφα. Ομως, η κάλυψη των ανασφάλιστων δε θα είναι δωρεάν. Θα ισχύουν οι αδρές πληρωμές - συμμετοχές και εξολοκλήρου - για εξετάσεις, φάρμακα, νοσηλεία, όπως για τους ασφαλισμένους. Επίσης, οι δαπάνες δε θα είναι από το κράτος, αλλά από το ασφαλιστικό ταμείο, τον ΕΟΠΥΥ. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τη ραγδαία μείωση της κρατικής χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ, την ανεργία κ.τ.λ., αυτή η ρύθμιση μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει και σε νέες περικοπές των παροχών του Οργανισμού προς όλους ή την επιβολή επιπλέον πληρωμών - συμμετοχών για την αγορά τους ή και τα δύο. Επίσης, δε συμπεριλαμβάνονται και οι μετανάστες χωρίς χαρτιά - παρά μόνο αν ανήκουν σε «ευάλωτες κοινωνικές ομάδες» - λες και οι τελευταίοι δεν έχουν ανάγκη υπηρεσιών Υγείας.
  • Η θέσπιση της λειτουργίας του Γενικού Νοσοκομείου Σαντορίνης υπό την Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας ΑΕ γίνεται με τέτοιο τρόπο που καμιά σχέση δεν έχει με την απαίτηση για δημόσια δωρεάν Υγεία για τους κατοίκους του νησιού και για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτό. Το νοσοκομείο που φτιάχτηκε με χρήματα του ελληνικού λαού και παρέμενε κλειστό για χρόνια, αντί να λειτουργήσει με αποκλειστική χρηματοδότηση από το κράτος για να προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες του στους κατοίκους της Σαντορίνης και των γύρω νησιών, θα λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ενδεικτικά, η ΑΕΜΥ ΑΕ θα μπορεί να προσλαμβάνει προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που θα πληρώνεται από την ΑΕ. Θα μπορεί να αποσπάται προσωπικό από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, αλλά η πληρωμή των εφημεριών, νυχτερινών κι αργιών θα επιβαρύνουν την ΑΕΜΥ ΑΕ. Το κράτος θα δίνει μια «εισφορά προς την ΑΕΜΥ ΑΕ» που «μπορεί να αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις οικονομικές συγκυρίες», ενώ η χρηματοδότηση του νοσοκομείου θα γίνεται κυρίως από την επιχειρηματική του δράση, από την πώληση υπηρεσιών στους ασθενείς:Νοσήλια και εισπράξεις από τις ιατρικές πράξεις, έσοδα από εξωτερικά ιατρεία και άλλες δομές του νοσοκομείου, εκμετάλλευση, ενοικίαση κυλικείου και άλλων χώρων του νοσοκομείου, από δράσεις ιατρικού τουρισμού και κάθε είδους συμβάσεων με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς. Μάλιστα, αναφέρεται πως οι κάθε είδους συμβάσεις «έχουν σκοπό να εξασφαλίσουν την ανταγωνιστική λειτουργία του νοσοκομείου και την αύξηση των ίδιων πόρων του (...) με αντίστοιχη ελάφρυνση της κρατικής χρηματοδότησης».
  • Παράλληλα, κλείνει το Κέντρο Υγείας Σαντορίνης και το προσωπικό του μεταφέρεται στο νοσοκομείο. Δηλαδή, κλείνει μια δημόσια μονάδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και το προσωπικό πηγαίνει σε ένα ιδιωτικού καθεστώτος νοσοκομείο! Κατά τ' άλλα, η αναδιοργάνωση της ΠΦΥ είναι «προτεραιότητα» και θα αποτελέσει «μεταρρυθμιστική τομή» για τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ...
  • Με τον παραπλανητικό τίτλο «Στήριξη του δημόσιου συστήματος», το νομοσχέδιο προβλέπει το μπάλωμα ελάχιστων από τα τεράστια κενά προσωπικού στα Περιφερειακά Ιατρεία και τα Κέντρα Υγείας. Χωρίς ούτε μια πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, αλλά με μετακινήσεις, αποσπάσεις, υποχρεωτική παράταση θητείας στις μονάδες των νησιωτικών και άγονων περιοχών κ.λπ. Για τους τελευταίους δίνονται κάποια ανέξοδα κίνητρα, όπως πολλαπλασιασμός της μέτρησης της προϋπηρεσίας, ενώ καλεί την Τοπική Διοίκηση να προσφέρει στους υγειονομικούς δωρεάν στέγη, σίτιση κ.λπ.! Κι αυτό ενδεικτικό τι υπηρεσίες ΠΦΥ επιφυλάσσει η κυβέρνηση για το λαό...
  • Καθιερώνεται Λίστα Χειρουργείου στα δημόσια νοσοκομεία, ώστε να «ενημερώνεται ο ασθενής για την ημερομηνία της επέμβασης». Με αυτή τη διάταξη - ισχυρίζεται το υπουργείο Υγείας - αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της «αδιαφάνειας και της ανισότητας». Λίστες αναμονής για χειρουργεία υπάρχουν ήδη και είναι τεράστιες, ως συνέπεια της έλλειψης προσωπικού, υλικών και χειρουργικών αιθουσών. Γι' αυτό οι ασθενείς εξαναγκάζονται σε άτυπες πληρωμές στα δημόσια νοσοκομεία ή σε επίσημες πληρωμές στον ιδιωτικό τομέα. Αφού το υπουργείο δε θα προσλάβει το αναγκαίο προσωπικό και δεν αίρει όλες τις προϋποθέσεις που δημιουργούν σήμερα τη λίστα, πώς θα λυθεί το πρόβλημα;
«Αντισταθμιστική» Εκπαίδευση

  • Στις διατάξεις του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνεται η «αντισταθμιστική εκπαίδευση» όπου δίνονται ορισμοί της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, λες και η έλλειψη ορισμού έφταιγε που δε λειτουργούν τα τελευταία χρόνια! Τέλος, ανάμεσα σε άλλα, υπάρχει και ρύθμιση που δρομολογεί το διορισμό των εκλεγμένων μελών ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ (κατηγορίες προσωπικού των ΑΕΙ) που εκκρεμούσε από το 2009.
  • Με άλλη διάταξη που ενσωματώνει στο νομοσχέδιο το υπουργείο Παιδείας, προβλέπεται μεταξύ άλλων η κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του 2000 για την «Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget