Παραμένουν τα διόδια που.. θα καταργούνταν

Τη στρατηγική της κυβέρνησης για τα μεγάλα δημόσια έργα και τις υποδομές, που διατηρεί άθικτες τις υπάρχουσες συμφωνίες υπέρ των κατασκευαστικών ομίλων που επιβαρύνουν το λαό με πανάκριβα χαράτσια, παρουσίασε την Τετάρτη, ο πρωθυπουργόςΑλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο υπουργείο Υποδομών. Εκεί, ανακοίνωσε ότι έως το τέλος της εβδομάδας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο, που προβλέπει τη δημιουργία στο υπουργείο Υποδομών μίας νέας Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημόσιων Υποδομών.
Σε αυτή την κατεύθυνση ανέφερε ότι: «...οι όποιες αλλαγές σε αυτές τις συμβάσεις (σ.σ. όσες ισχύουν και τις οποίες κατακεραύνωνε προεκλογικά ο ίδιος και το κόμμα του και έλεγε ότι θα τις ακυρώσει) είναι αλλαγές δύσκολες, που οφείλουν να λάβουν υπόψη τους τις συνέπειες από την παύση των έργων, τις πιθανές ρήτρες και το πρόσθετο κόστος του ελληνικού δημοσίου...». Στη συνέχεια, επιχείρησε να χρυσώσει το χάπι λέγοντας «η δική μας πολιτική για τις παραχωρήσεις και τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι απολύτως διαφορετική». Ωστόσο, όπως προκύπτει και από το νέο μνημόνιο, αλλά και από τις πρόσφατες διαπραγματεύσεις με τους εταίρους της, η κυβέρνηση προσανατολίζεται ξεκάθαρα σε ένα μοντέλο ιδιωτικοποιήσεων που αντικειμενικά εξυπηρετεί επίσης αποκλειστικά, όπως κάθε ιδιωτικοποίηση, τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και ανοίγει νέα πεδία για την κερδοφορία τους. Κάτι που θα γίνει και μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και μέσω του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Προφανώς, για αυτόν ακριβώς το λόγο ανακοίνωσε «αναγκαίες θεσμικές αλλαγές» και«επιτάχυνση στην υλοποίηση έργων δημοσίων υποδομών» που θα γίνουν με το νομοσχέδιο. Όπως ανακοίνωσε, το νομοσχέδιο προβλέπει την υλοποίηση κεντρικού συστήματος αδειοδοτήσεων, που θα υποκαταστήσει τους σημερινούς 45 φορείς έγκρισης και γνωμοδότησης και το οποίο θα έχει ακτινωτή διάρθρωση, θα προβλέπει ταυτόχρονους ελέγχους και συμβατότητα με βάσεις δεδομένων χαρτών και αεροφωτογραφιών. Ακόμη, προβλέπει προδιαγραφές λειτουργίας και διαβάθμισης σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες για στελέχωση και υποδομή. Επίσης, περιέχει αλλαγές του συστήματος δημοπράτησης μελέτης - κατασκευής. Οι επιτροπές των διαγωνισμών θα ορίζονται με ηλεκτρονική κλήρωση από στελέχη που υπηρετούν σε διαφορετικές υπηρεσίες. Έτσι φαίνεται ότι πάει να αντιμετωπίσει την όποια γραφειοκρατία, ώστε να γίνονται ταχύτατα οι δουλειές των μεγαλοεπιχειρηματιών του συγκεκριμένου τομέα.
Τα διόδια παραμένουν με κάποιες... εξαιρέσεις
Από την πλευρά του ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση πρόκειται να προχωρήσει στις ακόλουθες αλλαγές ως προς τα διόδια:
  • Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς για ενδοδημοτικές μετακινήσεις όπου δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές, δηλαδή όπου υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές, και υπάρχουν σε πολλές περιπτώσεις σε όλη τη χώρα, θα πληρώνουν διόδια.
  • Δωρεάν διελεύσεις μόνιμων κατοίκων στα όρια των Δήμων Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού, κάτι που για να γίνει θα πρέπει να συμφωνήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι.
  • Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα, τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • Παροχή εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες του αυτοκινητόδρομου με πέντε δωρεάν διελεύσεις σε κάθε σαράντα διελεύσεις, δηλαδή κίνητρα για να γίνεται χρήση των αυτοκινητοδρόμων και να υπάρχουν έσοδα για τους επιχειρηματίες.
  • Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης, με ορίζοντα εφαρμογής την περίοδο λειτουργίας των έργων. Κάτι που εφαρμόζεται σε πολλές πόλεις της Ευρώπης με... μεγάλη επιτυχία για τα ταμεία των εταιριών που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες
  • Μετάθεση του ανοίγματος των πλευρικών διοδίων των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου στο τέλος του 2018 με αναλογική χρέωση, για τους δημότες Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου. Δηλαδή, εξέλιξη κόντρα στο πάγιο αίτημα των κατοίκων των περιοχών που αγωνίζονται για να μην εγκατασταθούν διόδια.
  • Απόσυρση ποινικών και αστικών διεκδικήσεων από τον παραχωρησιούχο από ομάδες πολιτών που αντιδρούσαν στα διόδια. Μένει να διευκρινιστεί τι θα γίνει με όσους μέχρι τώρα έχουν συρθεί στα δικαστήρια και ήδη έχουν πληρώσει υπέρογκα πρόστιμα
Ακόμα, το σχέδιο νόμου προβλέπει την υποχρεωτική σύνταξη μελέτης εφαρμογής για όλα τα έργα πραγματικών προϋπολογισμών και την υποχρεωτική σύνταξη μελέτης εφαρμογής και πρωτοκόλλου τελικής παράδοσης για τη συντήρηση και λειτουργία. Ακόμη, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δημιουργία διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου στην Ελλάδα, με στόχο την προσέλκυση υποθέσεων από την Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική!
ΚΚΕ: Άθικτες οι λεόντειες συμφωνίες υπέρ των κατασκευαστικών ομίλων
Σε σχόλιο για τη συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού στο υπουργείο Υποδομών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει: «Η κυβέρνηση και στα έργα υποδομής συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, διατηρεί ουσιαστικά άθικτες τις λεόντειες συμφωνίες υπέρ των κατασκευαστικών ομίλων. Οι όποιες εξαγγελίες για τα διόδια δε μπορούν να κρύψουν το γεγονός ότι πρόκειται για έργα πανάκριβα για το λαό, ο οποίος πληρώνει για την κατασκευή τους και θα συνεχίσει να πληρώνει και για τη λειτουργία τους.
Τέλος στην αβεβαιότητα και τη χρεοκοπία του λαού δεν θα βάλει ούτε η αντιλαϊκή συμφωνία, με το ακόμα σκληρότερο μνημόνιο και το νέο δάνειο, που η κυβέρνηση φορτώνει στο λαό, ούτε βέβαια η στρατηγική της ΕΕ και η ανάπτυξη προς όφελος του κεφαλαίου, αλλά η πραγματική ρήξη και σύγκρουση με το σύστημα που γεννά τη διαφθορά και τη διαπλοκή, στο οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ήδη προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες».

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget