Σκάνδαλο «Φολκσβάγκεν»: Διαφάνεια υπόσχεται η εταιρεία - Ανησυχία για τις επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία

Τη γνωστή και συνήθη υπόσχεση ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» δίνει η γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων «Volkswagen» (Φολκσβάγκεν) και όλοι οι εμπλεκόμενοι, αναφορικά με το σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ της εταιρείας που, όπως αποκαλύφθηκε, ήταν εξοπλισμένοι με λογισμικό παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων.
Το Συμβούλιο Εποπτείας του γερμανικού μονοπωλίου δήλωσε ότι αύριο δεν θα ανακοινώσει μόνο το διάδοχο του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν, αλλά θα αρχίσει να αποκαλύπτει τα ονόματα προσώπων που φέρουν την ευθύνη για το παράνομο λογισμικό με το οποίο ήταν εξοπλισμένα αυτοκίνητα του ομίλου με κινητήρες ντίζελ.
Είναι ξεκάθαρο ότι η διοίκηση της εταιρείας αναζητά στα πρόσωπα των στελεχών της αποδιοπομπαίους τράγους, στους οποίους θα φορτωθεί η ευθύνη για την υπόθεση. Με το αζημίωτο όμως. Όπως έγινε γνωστό, ο Μάρτιν Βίντερκορν, που χθες παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της «Φολκσβάγκεν», έχει συγκεντρώσει 32 εκατ. δολάρια ως συνταξιοδοτικό πακέτο και ίσως λάβει ισόποση αποζημίωση, ανάλογα με το πώς θα αξιολογήσει την αποχώρησή του το Εποπτικό Συμβούλιο της εταιρίας. Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ο Βίντερκορν μπορεί επίσης να λάβει αποζημίωση ίση με τις αποδοχές δύο ετών. Πέρυσι, ο Βίντερκορν είχε συνολικές αποδοχές 16,6 εκατ. ευρώ.
Ανησυχία για τις συνέπειες στην οικονομία
Στο μεταξύ, το κύμα του σκανδάλου της «Φολκσβάγκεν» φαίνεται ότι χτυπά και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σήμερα η μετοχή του ομίλου BMW υποχώρησε κατά 6,44% εξαιτίας πληροφορίας ότι οι εκπομπές των κινητήρων ορισμένων μοντέλων ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια. Στο χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης, η μετοχή της BMW έπεσε στα 74,65 ευρώ, μόλις κυκλοφόρησε η πληροφορία του περιοδικού «AutoBild», το οποίο, ωστόσο, δεν κάνει λόγο για παραποίηση στοιχείων.
Η ανησυχία για τις συνέπειες που μπορεί να έχει το σκάνδαλο στο σύνολο της οικονομίας της Γερμανίας είναι έκδηλη σε αρκετούς αστούς οικονομολόγους. «Βλέπουμε πώς, όπως και με την οικονομική κρίση, ένα ατύχημα μπορεί να φτάσει σε επίπεδα συστημικής κρίσης: Σε αυτή την περίπτωση (πλήττοντας) τα δίκτυα πωλήσεων, προκαλώντας παράπλευρες απώλειες σε ολόκληρη τη βιομηχανία, μερική υποτίμηση του Made in Germany, μείωση των τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο», δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW)Μίχαελ Χίτερ στη «Handelsblatt». Το ενδεχόμενο επιβράδυνσης της γερμανικής οικονομίας δεν αποκλείει και ο πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW) Μάρσελ Φράτσερ.
Και μπορεί όλοι τους να επισημαίνουν ότι η γερμανική οικονομία δεν εξαρτάται μόνο από μία και μόνη επιχείρηση, ωστόσο η «Volkswagen» δεν είναι μια απλή βιομηχανία. Μαζί με τη θυγατρική της «Audi» είναι οι βιτρίνες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Με κύκλο εργασιών 368 δισεκατομμύρια ευρώ και 775.000 άμεσες θέσεις εργασίας, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος βιομηχανικός κλάδος της Γερμανίας, συνεισφέροντας στην οικονομική ανάπτυξη από το 1995 ως σήμερα -κατά μέσο όρο- 2%.
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget