Υπερβολική η εκτίμηση για απομόνωση στα νησιά, λέει το υπουργείο Ναυτιλίας Ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Κεφαλλονιάς - Ιθάκης

Το Εργατικό Κέντρο Κεφαλονιάς - Ιθάκης και άλλοι φορείς του Νομού (ΕΛΜΕ-ΚΙ,Εμποροεπαγγελματικός,Ένωση Γονέων και Μαθητικά Συμβούλια) και με τη συνδρομή των Θιακοκεφαλλονιτών της Αθήνας και του Πειραιά, καθώς και των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, πραγματοποίησαν μαζική κινητοποίηση στην Αθήνα και παράσταση στο Υπουργείο Ναυτιλίας την Δευτέρα 23 Μάρτη. Την αντιπροσωπεία των φορέων δέχτηκε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Θράσος Σταυριδόπουλος.
Στην ανακοίνωσή του για τα αποτελέσματα της συνάντησης το Εργατικό Κέντρο αναφέρει:
«Οι φορείς κατάγγειλαν την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και απαίτησαν την άμεση σύνδεση της Ιθάκης με την Κεφαλλονιά και την ηπειρωτική Ελλάδα χειμώνα - καλοκαίρι, την επαναλειτουργία της γραμμής Βαθύ - Σάμη - Πάτρα με σύγχρονα και ασφαλή πλοία που να εξασφαλίζουν την τακτική, φθηνή σύνδεση των νησιών. Απαίτησαν, επιπλέον, πλήρη και σταθερή δουλειά για τους ναυτεργάτες με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, καθώς και τη δημιουργία αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών.
Ο Γενικός Γραμματέας δήλωσε άγνοια ότι έχει "κοπεί" η γραμμή Ιθάκη - Σάμη - Πάτρα!!! Μετά από παρέμβαση του Εργατικού Κέντρου που εξήγησε αναλυτικά το χρονικό της διακοπής και την υπενθύμιση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ότι του το είχαν θέσει πριν λίγο διάστημα, διαπίστωσε πως "δεν έγινε επί των ημερών της νέας συγκυβέρνησης" και δήλωσε ότι "ευθύνη έχει η προηγούμενη διακυβέρνηση". Παραδέχτηκε ότι το καθεστώς της ακτοπλοϊκής γραμμής (Βαθύ - Πάτρα - Σάμη) σε σχέση με την πορθμειακή (Πόρος - Κυλλήνη) ανεβάζει σημαντικά το κόστος για τον εφοπλιστή, με συνέπεια τη διακοπή της γραμμής ή τη μεταφορά του κόστους στον επιβάτη.
Ο Γενικός Γραμματέας θεώρησε υπερβολική την εκτίμηση για απομόνωση των νησιών και ειδικά της Ιθάκης και είπε ότι η απομόνωση είναι μόνο σχετική. Το υπουργείο δε μπορεί να κάνει κάτι άλλο, είπε, από τη μείωση των ημερών απουσίας για λόγους ετήσιας επισκευής. Δήλωσε ότι υπάρχει συνεννόηση με το συγκεκριμένο εφοπλιστή ώστε το περιθώριο των 60 ημερών να μειωθεί σε 27, προκειμένου να δρομολογηθεί ξανά το πλοίο. Δηλαδή, ο Γενικός Γραμματέας προκαθόρισε το χρόνο, χωρίς να γνωρίζει εκ των προτέρων πόσος απαιτείται για τη συντήρηση ενός πλοίου 41 χρόνων. "Σήκωσε τα χέρια ψηλά" στα εφοπλιστικά συμφέροντα και είπε ότι "κάνουν κουμάντο στην επιλογή και στο χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων, στο ύψος των εισιτηρίων" και ως ένα βαθμό δικαιολόγησε την αυξομείωση των δρομολογίων ανά περίοδο (καλοκαίρι συχνότερα - χειμώνας αραιότερα).
Στις εκκλήσεις του εκπροσώπου του υπουργείου για ανοχή και περισσότερο χρόνο αναμονής, για υπομονή και πίστη στην κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, "χωρίς πολιτικοποίηση", η αντιπροσωπεία απάντησε με προειδοποίηση για αγωνιστική κλιμάκωση αν δεν υλοποιηθούν τα αιτήματα και δεν αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που είναι ζήτημα "ζωής και θανάτου" για το Νομό. Το κίνημα δε μπορεί παρά να βάλει στο στόχαστρο την πολιτική κυβερνήσεων - ΕΕ - εφοπλιστών, αφού για χάρη των κερδών θυσιάζονται τα δικαιώματα των νησιωτών και των ναυτεργατών. Καμία ανοχή, αναμονή, καμία συναίνεση στην αντιλαϊκή φιλοεφοπλιστική πολιτική».
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget