ΚΙΝΑ - ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΙΑΝΤΖΙΝ Τα τεράστια κενά στα ζητήματα ασφάλειας πληρώνουν οι εργάτες

Από διαμαρτυρίες κατοίκων που έχουν πληγεί από
 την καταστροφή στην Τιαντζίν
Ενώ συνεχίζονται τόσο οι προσπάθειες να εξομαλυνθεί η κατάσταση στην πόλη - λιμάνι της Τιαντζίν της βορειανατολικής Κίνας, μετά την καταστροφή που προκλήθηκε από τις εκρήξεις σε αποθήκη χημικών στις 12 Αυγούστου, όσο και η έρευνα για τα αίτια, έρχονται στο φως στοιχεία που επιβεβαιώνουν τα τεράστια κενά στα ζητήματα ασφάλειας και την ασυδοσία εταιρειών για να βγάλουν κέρδη.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το κινεζικό πρακτορείο«Σινχουά», υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για το πώς πήρε άδεια η εταιρεία χημικών «Tianjin Dongjiang Port Ruihai International Logistics». Μάλιστα, είχε εγκαταστήσει την αποθήκη της με επικίνδυνα τοξικά υλικά μόλις 564 μ. από κατοικημένη περιοχή, την κοινότητα Βάνκε και 630 μ. από το σιδηροδρομικό σταθμό, τη στιγμή που ο νόμος ορίζει απόσταση τουλάχιστον 1 χιλιόμετρο από τέτοιες κατοικημένες περιοχές και κυκλοφοριακούς κόμβους. Επίσης, επιβεβαιώνεται ότι η εν λόγω εταιρεία, ενώ δεν είχε λάβει πιστοποίηση διαχείρισης επικίνδυνων εμπορευμάτων για την περίοδο μεταξύ Οκτώβρη 2014 και Ιούνη 2015, συνέχιζε τις δραστηριότητές της και το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι είχε βγάλει το ανάλογο πιστοποιητικό.
Πολλές οι παραβιάσεις
Αναφέρεται, επίσης, ότι δύο από τα διευθυντικά της στελέχη - βασικοί μέτοχοι που είναι υπό κράτηση, ο Ντονγκ Σεχούαν, γιος του πρώην επικεφαλής της αστυνομίας του λιμανιού της Τιαντζίν (πέθανε το 2014) και ο Λι Λιάνγκ, πρώην στέλεχος της κρατικής εταιρείας (και ξάδερφος του πρώτου) σε καταθέσεις τους αποδεικνύουν αδιαφανείς διαδικασίες (σχετικά με το μετοχικό κεφάλαιο) για τη σύσταση της εταιρείας, που συγκροτήθηκε το Νοέμβρη 2012. Από άλλους, ουσιαστικά εικονικούς μετόχους (ο Ντονγκ, αν και κατείχε το 45% των μετοχών, εμφανιζόταν να τις κατείχε ένας φίλος του), δηλώνεται ότι η εταιρεία αξιοποίησε τις καλές διασυνδέσεις που είχε στο λιμάνι μέσω του Ντονγκ με την αστυνομία και την πυροσβεστική, ώστε να βγουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά. Ετσι αφήνονται υπόνοιες για πιθανή δωροδοκία ή παράβαση καθήκοντος, ζητήματα που ερευνώνται.
Επίσης, ο αναπληρωτής επικεφαλής του Γραφείου Σχεδιασμού και Διαχείρισης Γης, Ζου Λιμίνγκ,που έδωσε άδεια εγκατάστασης, επίσης κατέθεσε στις αρμόδιες αρχές ότι τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας που είχε δώσει, θεωρούσαν την απόσταση από την κατοικημένη περιοχή ασφαλή, κάτι που πιθανά διαφοροποιήθηκε στη συνέχεια χωρίς να ελεγχθεί.
Την όλη υπόθεση της τραγωδίας, στην οποία βρήκαν το θάνατο τελικά 114 άνθρωποι (ανάμεσά τους και 39 πυροσβέστες) και τραυματίστηκαν άλλοι 700, ενώ ακόμα υπάρχουν αγνοούμενοι, εξετάζει ειδική επιτροπή που συστάθηκε από την κυβέρνηση της Κίνας και ανακοινώνεται ότι θα αποδοθούν όλες οι ευθύνες. Ωστόσο, αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι το κυνήγι του κέρδους στη χώρα όπου αναπτύσσονται ραγδαία οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής, με όλο τον παρασιτισμό και τη σαπίλα που φέρνουν, δημιουργούνται οι πρόσφορες συνθήκες για να γίνονται τέτοια δυστυχήματα και να κινδυνεύουν ζωές εργαζομένων.
Και χτες συνεχίστηκαν οι προσπάθειες των συνεργείων καθαρισμού της περιοχής από τη χημική ρύπανση που προκλήθηκε από την έκλυση στην ατμόσφαιρα επικίνδυνων ουσιών, όπως το κυανούχο νάτριο και άλλα. Επίσης, συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων, που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους και απαιτούν αποζημιώσεις και απόδοση ευθυνών για την τραγωδία.
Ανησυχία από τις ασφαλιστικές

Μια άλλη πλευρά της καταστροφής στην Τιαντζίν είναι οι τεράστιες υλικές ζημιές που ανησυχούν ιδιαίτερα τις ασφαλιστικές εταιρείες, ιδιοκτήτες εταιρειών και μονοπωλιακούς ομίλους. Είναι ενδεικτικό ότι η τράπεζα «Credit Suisse» εκτιμά ότι οι απώλειες θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 1-1,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Επίσης, ένας αριθμός εργοστασίων έχουν σταματήσει την παραγωγή. Χαρακτηριστικά, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία «Toyota» ανακοίνωσε ότι περισσότερο από το ήμισυ της παραγωγικής ικανότητας στην Κίνα έχει επηρεαστεί. Τρεις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιό της κοντά στην Τιαντζίν, η οποία μπορεί να παράγει 530.000 οχήματα ετησίως, έχουν διακοπεί, ενώ δηλώνει ότι θα μπορούσε να εκτρέψει τις αποστολές προς τα λιμάνια Σαγκάης και Νταλιάν, για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων διοικητικής υποστήριξης που προκύπτουν στην Τιαντζίν. Επίσης, τα χιλιάδες αυτοκίνητα των αυτοκινητοβιομηχανιών «Volkswagen», «Hyundai», «Renault», που ήταν σταθμευμένα κοντά στον τόπο της έκρηξης, κάηκαν. Ζημιές είχαν και άλλα μονοπώλια, όπως η εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών «Panasonic», η εφοδιαστική εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων «Singamas Holdings» και η αμερικανική κατασκευάστρια γεωργικών μηχανημάτων «Deere & Co».
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget