Η χρηματοδότηση αστικού κράτους - τραπεζών

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, σε ό,τι αφορά τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου. Στο τέλος του Μάρτη 2015, περιορίστηκαν στα 796,5 εκατ. ευρώ, από 2,5 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014. Στη συνέχεια, η συγκυβέρνηση προχώρησε στην αρπαγή της διαθέσιμης ρευστότητας ασφαλιστικών ταμείων και δημόσιων φορέων, με βασικό στόχο την αποπληρωμή των δόσεων εξυπηρέτησης του κρατικού χρέους, στο «ακέραιο και εγκαίρως», όπως επίσης προβλέπεται στην αντιλαϊκή συμφωνία του Γιούρογκρουπ της 20ής του Φλεβάρη.
Στο μεταξύ, στη συνεδρίαση της περασμένης βδομάδας, το ΔΣ τηςΕυρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) αποφάσισε την αύξηση του ορίου χρηματοδότησης των ελληνικών τραπεζών, μέσω του«έκτακτου μηχανισμού ρευστότητας» (ELA), μόλις κατά 200 εκατ. ευρώ, στα 80,2 δισ. ευρώ (από 80 δισ. προηγουμένως). Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το αίτημα από την Τράπεζα της Ελλάδας ήταν η αύξηση του ορίου κατά 1 δισ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν οι εκροές καταθέσεων.
Παράλληλα, η ΕΚΤ διατήρησε αμετάβλητο (χωρίς «κούρεμα») το ύψος των εγγυήσεων, επί των οποίων χορηγεί ρευστότητα στις ελληνικές τράπεζες, επισημαίνοντας ότι «θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς την κατάσταση των ελληνικών τραπεζών».
Εξάλλου, ο αμερικανικός «οίκος αξιολόγησης» «Moody's»υποβάθμισε σε «αρνητική» από «σταθερή» την προοπτική του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Εκτιμά πως οι εκροές καταθέσεων στο τελευταίο πεντάμηνο ξεπέρασαν τα 30 δισ. ευρώ,καθώς και ότι δεν αναμένεται να περιοριστούν τους επόμενους 12-18 μήνες. Ακόμη, αναφέρεται σε «μεγάλη πιθανότητα» επιβολής κεφαλαιακών περιορισμών και «παγώματος» των καταθέσεων.

«Κλειδώνει» η συμμετοχή του ΔΝΤ
«Ολοι οι δανειστές έλαβαν τις ελληνικές προτάσεις για συμφωνία και θα πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται με στόχο την άμεση επίτευξή της», δήλωσε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κ. Λαγκάρντ, επισημαίνοντας ότι «υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει ακόμη, για να υπάρξει συμφωνία για το ελληνικό ζήτημα». Με το βλέμμα στραμμένο στη διαχείριση του κρατικού χρέους, επισήμανε: «Θα πρέπει να είναι μια συνολική προσέγγιση, όχι μια γρήγορη και πρόχειρη δουλειά».
Από την πλευρά του, εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών ξεκαθάρισε ότι η «συμμετοχή του ΔΝΤ είναι απολύτως δεδομένη», διαψεύδοντας τις περί του αντιθέτου πληροφορίες για συμφωνία χωρίς την πλευρά του ΔΝΤ και βέβαια του ρόλου που θα κατέχει στην εξειδίκευση των αντιλαϊκών μέτρων της «επόμενης μέρας».
Παράλληλα, το ΔΝΤ έχει ενημερώσει την Ευρωζώνη και την ελληνική κυβέρνηση ότι πρέπει να επανέλθει ο «κλασικός τρόπος» επιθεώρησης, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την «αξιολόγηση» που διενεργεί το ίδιο.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Στα μονοπώλια οι νευραλγικές υποδομές
Στην επιβεβαίωση των πληροφοριών σχετικά με τους σχεδιασμούς και τα παζάρια της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την ιδιωτικοποίηση στρατηγικών υποδομών της χώρας, προχώρησε χτες η εταιρεία«Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι», η οποία εκδηλώνει ενδιαφέρον για τη συνδυασμένη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της επισκευαστικής«ROSCO» και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Ο επικεφαλής των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Β. Γιακούνιν, δήλωσε σχετικά ότι «κατά τη διάρκεια των συνομιλιών με τον Βλ. Πούτιν, ο Αλ. Τσίπρας επιβεβαίωσε ότι οι "Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι" ενδιαφέρονται δικαιωματικά και συμφώνησε οι επαφές αυτές να συνεχιστούν, επομένως συνεχίζουμε την εργασία μας».
Παράλληλα, με την κατάθεση των «δεσμευτικών προσφορών» από τα μονοπώλια που τον διεκδικούν και στόχο την ανάδειξη του πλειοδότη «στρατηγικού επενδυτή», μέχρι τις αρχές Οκτώβρη 2015 συνεχίζεται η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη βδομάδα, το ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε και επίσημα τους ενδιαφερόμενους «επενδυτές» σχετικά με τους όρους εκχώρησης (51% σε πρώτη φάση και ακόμη 16% σε ορίζοντα πενταετίας).
Στο αμέσως προσεχές διάστημα, αναμένεται και η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που ξεκίνησε με την προηγούμενη συγκυβέρνηση. Νέος ιδιοκτήτης αναλαμβάνει η γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων«Fraport».
Επίσης, αναμένεται και η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που ξεκίνησε με την προηγούμενη συγκυβέρνηση. Νέος ιδιοκτήτης αναλαμβάνει η γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων «Fraport».
Επιπλέον, «υπό εξέταση» είναι και η ιδιωτικοποίηση του παλιούαεροδρομίου του Ελληνικού.
Κινητικότητα εμφανίζεται και για το ΔΕΣΦΑ, με τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να σχεδιάζει την πώληση του 49% στην αζέρικη«Socar», έναντι του 69% που προγραμματιζόταν αρχικά. Να σημειωθεί ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η «έρευνα σε βάθος» που διενεργεί η Κομισιόν, προκειμένου να διαπιστωθεί το κατά πόσο η προτεινόμενη εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από τη «Socar» είναι συμβατή με τους κανόνες της ΕΕ περί συγχωνεύσεων.

Αντιλαϊκή συμφωνία με τη στήριξη των ΗΠΑ
Τη στήριξη της κυβέρνησης των ΗΠΑ με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας ζήτησε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργόςΑλ. Τσίπρας, σε επικοινωνία που είχε, προχτές Παρασκευή, με τον υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ,Τζ. Λιου.
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ κάλεσε τον Αλ. Τσίπρα να καταλήξει γρήγορα σε συμφωνία με τους διεθνείς πιστωτές και προειδοποίησε ότι η αποτυχία να καταλήξουν γρήγορα σε συμφωνία, θα προκαλούσε«άμεσες δυσκολίες για την Ελλάδα και αβεβαιότητες για την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία ευρύτερα», ανέφερε σε ανακοίνωσή του αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών.
Επίσης, στο πλαίσιο της συνάντησης με την υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Β. Νούλαντ, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π. Καμμένος, σε δηλώσεις του από την Ουάσιγκτον, ζήτησε την παρέμβαση των ΗΠΑ προς το ΔΝΤ, προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί η διαδικασία των διαβουλεύσεων.

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget