Σαρωτικές αναδιαρθρώσεις ενίσχυσης του κεφαλαίου

Σειρά από αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις, με στόχο τη συγκέντρωση της επιχειρηματικής πίτας και των κερδών στους ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους, προβλέπει το νέο μνημόνιο. Ανάμεσα σε άλλα προβλέπονται και τα παρακάτω πιο χαρακτηριστικά:
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ: Σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, μέχρι τον Οκτώβρη του 2015, «ηκυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει τις απαιτήσεις επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες για τις διεθνείς γραμμές (...) και να θεσπίσει νομοθετικές αλλαγές». Είναι φανερό το γεγονός ότι ανοίγει και το ζήτημα σχετικά με την ακτοπλοΐα (συνθέσεις πληρωμάτων, κατανομή δρομολογίων κ.ά.). Ολα αυτά σημαίνουν κατάργηση ακόμη και των ελάχιστων εργασιακών δικαιωμάτων που απέμειναν στους ναυτεργάτες, ενισχύοντας την κερδοφορία των εφοπλιστών.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Προβλέπεται η σταδιακή μείωση των μεριδίων λιανικής και χονδρικής της ΔΕΗ κάτω από το 50% μέχρι το 2020. Επίσης, θα «αναθεωρηθούν» τα τιμολόγια της ΔΕΗ με βάση το οριακό κόστος παραγωγής, με γνώμονα τα «χαρακτηριστικά των πελατών που επηρεάζουν το κόστος». Μέχρι τον Οκτώβρη του 2015 η κυβέρνηση θα λάβει «μη αναστρέψιμα μέτρα» για τη ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, «εκτός αν προταθεί εναλλακτικό σχέδιο, με ισοδύναμα αποτελέσματα για τον ανταγωνισμό».
ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ: Μέχρι τον Οκτώβρη του 2015, θα έχει προχωρήσει «οδικός χάρτης» για τις «επιλεγμένες βελτιώσεις της νομοθεσίας χωροταξικού σχεδιασμού», με στόχο την αποτελεσματική διευκόλυνση των επενδύσεων.
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ: Κατάργηση περιορισμών στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και δυνατότητα λειτουργίας πέρα από το ωράριο εφημερίας. Αρα, ανοίγει ο δρόμος της ιδιοκτησίας φαρμακείων από τις φαρμακοβιομηχανίες.
Παράλληλα, προχωρούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις για τηνπλήρη εφαρμογή της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ. Μεταξύ άλλων, καταργούνται τα «μη ανταποδοτικά τέλη» (αποτελούν έσοδο για ασφαλιστικά ταμεία), ανοίγουν «κλειστά επαγγέλματα» (μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, αναλογιστές κ.ά.), προβλέπονται παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση των επενδύσεων, άρση εμποδίων κ.ά.
Μπαράζ ιδιωτικοποιήσεων
Ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο της κρατικής περιουσίας που βρίσκεται στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ (δημιούργημα του προηγούμενου μνημονίου), θα περάσει στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η συγκυβέρνηση δεσμεύεται να ολοκληρώσει τις διαδικασίες που χρειάζονται για την «αξιοποίηση» για: Περιφερειακά αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία Οδό, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, τοπαλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Επίσης, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν «δεσμευτικές ημερομηνίες» για τους διαγωνισμούς των λιμανιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέχρι το τέλος Οκτώβρη 2015.
Προβλέπεται ακόμη ο πλήρης διαχωρισμός του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ και η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, με μια αναφορά για δυνατότητα ενός «εναλλακτικού σχήματος» με «ισοδύναμα αποτελέσματα» σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, «σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές».
Ταυτόχρονα, στους ιδιώτες εκχωρείται και το τελευταίο κρατικό μετοχικό πακέτο (10%) στον ΟΤΕ.
Υιοθετείται η μεταρρύθμιση - απελευθέρωση της αγοράςφυσικού αερίου, ζήτημα που θα ενισχύσει τους μεγαλοεπιχειρηματίες του χώρου.

Παράλληλα, συγκροτείται το Ταμείο Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας, μέσω του οποίου δίνονται κρατικής ιδιοκτησίας τομείς της οικονομίας σε επιχειρηματικούς ομίλους, δίνοντας τη δυνατότητα να επενδυθούν λιμνάζοντα κεφάλαια.

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget