Αγωνιστικό χαιρετισμό στους εκπαιδευτικούς του Πειραιά που, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ, αψήφησαν τον κρατικό αυταρχισμό, τις απειλές και τον εκφοβισμό-εκβιασμό του διοικητικού μηχανισμού και κατάργησαν στην πράξη την Αυτοαξιολόγηση, απευθύνει με ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά τονίζοντας παράλληλα πως σημαντική κατάκτηση και παρακαταθήκη αποτελεί η καθολική απόρριψη της Αξιολόγησης από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και η αποκάλυψη των πραγματικών της στόχων.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί τους εκπαιδευτικούς να απαιτήσουν την κατάργηση νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στο σύνολό του και ταυτόχρονα να προχωρήσει τώρα η βαθμολογική-μισθολογική εξέλιξη όλων των εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Να καταργηθεί η αξιολόγηση - ακώλυτη βαθμολογική - μισθολογική εξέλιξη τώρα!
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά απευθύνει αγωνιστικό χαιρετισμό στους εκπαιδευτικούς του Πειραιά που, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ, αψήφησαν τον κρατικό αυταρχισμό, τις απειλές και τον εκφοβισμό-εκβιασμό του διοικητικού μηχανισμού και κατάργησαν στην πράξη την Αυτοαξιολόγηση. Σημαντική επίσης κατάκτηση και παρακαταθήκη του αγώνα μας αποτελεί η καθολική απόρριψη της Αξιολόγησης από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και η αποκάλυψη των πραγματικών της στόχων:
Η Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου, με όποια μορφή κι ανεξάρτητα από το περιτύλιγμά της, καλείται να προωθήσει και να υλοποιήσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, την ταξική-αντιεκπαιδευτική πολιτική κατηγοριοποίησης σε σχολεία της πλέμπας- των πολλών, και της ελίτ-αριστοκρατίας, με τα γνωστά “κουπόνια” και την “ελεύθερη επιλογή σχολείου”, την πολιτική της υποχρηματοδότησης, των χορηγών, του περιορισμού των διορισμών, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, των 30 μαθητών στο τμήμα, του ''νέου σχολείου'' της αγοράς.
Στην πραγματικότητα έρχεται να μεταθέσει την ευθύνη στη σχολική μονάδα και να ενοχοποιήσει για όλα τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος ατομικά τον εκπαιδευτικό, να νομιμοποιήσει και να εδραιώσει την κοινωνική ανισότητα σε όλες της τις διαστάσεις. Κι αυτό, όταν η ταξική κοινωνία είναι πανταχού παρούσα μέσα στο σχολείο και μέσα στην τάξη (το πρόβλημα του μορφωτικού επιπέδου της οικογένειας, η επέκταση της φτώχειας και της ανεργίας και γενικά όλα τα προβλήματα που η αντιλαϊκή πολιτική φορτώνει στους εργαζόμενους και στη νεολαία). Η αξιολόγηση αποτελεί παραπέρα σύστημα ιδεολογικού ελέγχου και του ίδιου του εκπαιδευτικού, που με φόβο τη δυσμενή του μεταχείριση, την εργασιακή “κινητικότητα” κλπ, μπορεί να λειτουργεί σαν παθητικό γρανάζι του συστήματος μέχρι και να μετατραπεί σε εργαλείο –μοχλό για αντιπαιδαγωγικές διαδικασίες.
Συνάδελφοι,
Καμιά αυταπάτη δεν πρέπει να υπάρχει για αντικειμενική-καλή αξιολόγηση ή ότι υπάρχουν αντικειμενικές εκθέσεις αξιολόγησης και αντικειμενικά κριτήρια, γιατί αυτά είναι συνυφασμένα με τη γενικότερη πολιτική των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων (των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της λιτότητας, των ιδιωτικοποιήσεων, της ταξικής Παιδείας κ.ά.) και θα αξιοποιηθούν για την προώθησή της. Δεν υπάρχει αξιολόγηση ''αυτή καθεαυτή'', αφού καμιά αξιολόγηση δεν μπορεί να διαχωριστεί από τους σκοπούς τους οποίους επιδιώκει. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, εφόσον αυτή προχωρήσει, θα είναι αντίστοιχο του περιεχομένου και των στόχων που θέτει η αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ, του κεφαλαίου.
ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ, ΔΥΝΑΜΙΚΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ
Στον αντίποδα της αξιολόγησης διεκδικούμε:
- Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν σχολείο για όλα τα Παιδιά.
- Μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους- Μαζικούς διορισμούς τώρα
- Έως 20 μαθητές στο τμήμα
- Ετήσια Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στο Πανεπιστήμιο με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Μετά την πρώτη μάχη και την κατάργηση στην πράξη της αυτοαξιολόγησης προχωράμε δυναμικά και απαιτούμε την κατάργηση νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στο σύνολό του και ταυτόχρονα να προχωρήσει τώρα η βαθμολογική-μισθολογική εξέλιξη όλων των εκπαιδευτικών».